SAS-piloternas strejk innebär hårt tryck på Sykes personal i Sveg

– Personalen vill verkligen göra sitt bästa för att hjälpa kunderna, med ett leende i rösten. De flesta kunder är väldigt förstående, berättar Robert Kalin, vice president för Sykes Enterprises i norra Europa. ARKIVBILD. Foto: Morgan Grip
Foto av författare

Morgan Grip

SAS-piloternas strejk är nu inne på femte dagen. För personalen på Sykes, som bland annat svarar för support till SAS kunder, har det inneburit mycket merarbete och hårt tryck. Personal har kommit in från ledighet, och man jobbar mycket övertid, för att serva kunderna på bästa sätt.

– Personalen vill verkligen göra sitt bästa för att hjälpa kunderna, med ett leende i rösten. De flesta kunder är väldigt förstående, berättar Robert Kalin, vice president för Sykes Enterprises i norra Europa.

– Vi stänger aldrig några köer utan är det flera hundra kvar i kö när de utökade öppettiderna stänger så jobbar vi tills alla som vill vänta har fått komma fram. Även om det tar timmar, säger Kalin.

– Som företag gör vi vårt bästa att stötta och uppmuntra personalen med fika, mat och dryck med mera. Det här sliter naturligtvis på vår personal så vi önskar naturligtvis för alla parters bästa att detta läge tar slut så snart som möjligt, säger Kalin.

SAS är indirekt via Sykes den största privata arbetsgivaren i Härjedalen och mycket viktig för kommunen.

Prenumerera på min YouTubekanal

Morgan Grip – I kameralinsen med Härjedalen som utgångspunkt. Det är självklart helt gratis!