Stort intresse för marknadsföring på sociala medier

Foto av författare

Jessica Grip

20160412-img_6371.jpg
Johan Hall guidade ett 40-tal deltagare och visade lite olika tips och tricks på Facebook. Foto: Morgan Grip
Det var stort intresse när Näringslivskontoret tillsammans med Företagarna Härjedalen och Studieförbundet Vuxenskolan anordnade två kvällar med marknadsföring på sociala medier i fokus. Ett 40-tal hade anmält sig till träffen i Sveg och ett 30-tal i Hede för att ge sig in i Facebooks värld.

Vägledare var Johan Hall från Östersund, som till vardags driver Webmyran där han bland annat hjälper företag med etablering, marknadsföring, rådgivning och strategier på sociala medier.

– Det är ju så att sociala medier används allt mer och det är också där kunderna finns. 70 procent av Sveriges befolkning finns på Facebook och 50 procent är där varje dag, förklarar Johan Hall.

Under kvällen fick deltagarna följa med i olika steg på Facebook och Johan delade med sig av tips och tricks.

– Facebook är ju faktiskt helt gratis så länge man inte väljer att annonsera och jobbar man aktivt med sin facebooksida så kommer man långt, förklarar Johan Hall.

Mikael Holmström, näringslivsutvecklare i kommunen är väldigt nöjd med kvällarna som anordnades i både Sveg och Hede.

– Det här måste vara någon form av deltagarrekord för de evenemang vi har anordnat, säger Mikael Holmström och får medhåll från Crister Lindh, ordförande i Företagarna Härjedalen.

– Verkligen roligt med så stort intresse. Vi tar gärna emot idéer på hur vi kan gå vidare för att stärka företagandet i Härjedalen genom att anordna olika typer av föreläsningar och utbildningar, säger Crister Lindh.

Bild 2

20160412-img_6366.jpg

Bildtext 2
Näringslivsutvecklare Mikael Holmström hälsade välkommen och gladdes åt det stora deltagandet. Foto: Morgan Grip

Prenumerera på min YouTubekanal

Morgan Grip – I kameralinsen med Härjedalen som utgångspunkt. Det är självklart helt gratis!